THE MSF CANADA ASSOCIATION

The MSF Canada Association safeguards the MSF identity and helps guide the direction of MSF Canada and the Movement. It is mobilized to contribute to MSF's social mission worldwide, and to strengthen MSF's voice in Canadian society.

The commitment of individuals working with Médecins Sans Frontières (MSF) goes beyond completing an assignment: current and former staff & volunteers can decide to dedicate their time to contribute to MSF as Association members, and join in the co-ownership of the organizationBecoming a member of MSF is a personal choice involving a commitment to participate in the life and direction of the Association, and in reflection on MSF’s work and ambitions.

Any MSF staff or former staff at headquarter or project level can decide to join one or several associations, whether national, regional and international, provided they meet the requirements.

Click here to learn more about how you can get involved in Associative activities.

Click here to see the various resources and learnings available to Association members.

Click here to check out the Association's various regional groups

L'Association de MSF Canada

L’Association de MSF Canada protège l’identité de MSF et aide à guider la direction de MSF Canada et du mouvement. Elle est mobilisée pour contribuer à la mission sociale de MSF dans le monde et renforcer la voix de MSF dans la société canadienne en particulier.

L’engagement des personnes travaillant avec Médecins Sans Frontières (MSF) va au-delà des missions sur le terrain : employés et bénévoles, anciens et actuels, peuvent décider de donner de leur temps pour contribuer à MSF en tant que membres de l’Association et d'endosser la propriété partagée de l’organisation. Devenir membre de MSF est un choix personnel, qui s'accompagne d'un engagement à participer à la vie et à la direction de l'Association, tout en réfléchissant sur le travail et les ambitions de MSF.

Tout membre du personnel actuel ou ancien du bureau national ou des projets peut décider de s'affilier à une ou plusieurs associations, de niveau national, régional ou international, à condition de remplir les conditions requises.

Cliquez ici pour savoir comment vous pouvez vous impliquer dans les activités associatives

Cliquez ici pour voir de diverses ressources et outils d'apprentissage disponibles pour les membres de l'Association

Cliquez ici pour consulter les différents groupes régionaux de l'Association

Association members giving standing ovation at Annual General Assembly / Membres de l'association faisant une ovation lors de l'Assemblée générale annuelle