Each MSF partner section office is an Association, an organization owned by its members, who help shape the work of their respective MSF offices and the future of the MSF movement, in-country and internationally. MSF Canada has been around since 1989, when Canadians came together to create an MSF entity. Two years later, in 1991, Canada formally joined the international MSF movement. The MSF Canada Association safeguards MSF's identity and principles, and helps guide the direction of MSF Canada. The Association is also mobilized to contribute to MSF's social mission worldwide, and to strengthen MSF's voice in Canadian society.

Current and former MSF staff and volunteers can join in the co-ownership of MSF Canada by dedicating their time as Association members. Becoming an Association member is a personal choice; it involves actively reflecting on if MSF Canada is living up to its principles, and how it can continue serving the international movement.

MSF Canada Governance

Association members ensure that MSF stays true to its purpose. They do so by electing the majority of board members and by holding them to account for actions taken during the year; by proposing and voting on member motions; and by thoughtfully discussing important issues affecting our movement.

• MSF Canada Board of Directors
  • Governance documents
  • Annual General Assembly
  • Motions and recommendations

Get involved in the Association!

There are many ways of experiencing associative life, whether you are working in MSF projects, or back at home. When you become an association member, you are able to join and contribute to discussions that shape our identity and our strategies.

• Join a committee or working group
  • Become a regional coordinator or a Speakers Bureau coordinator
  • Support Friends of MSF
  • Volunteer with the Peer Support Network
  • Attend events and meetings
  • Speak at events

Chaque bureau de section partenaire de MSF est une Association, une organisation appartenant à ses membres, des membres qui contribuent à façonner le travail de leurs bureaux MSF respectifs et l’avenir du mouvement MSF. MSF Canada existe depuis 1989, lorsque des Canadiens se sont réunis pour créer une entité MSF. Deux ans plus tard, en 1991, le Canada s’est officiellement joint au mouvement international MSF. L’Association de MSF Canada protège l’identité et les principes de MSF, et aide à guider l’orientation de MSF Canada. L’Association se mobilise également pour contribuer à la mission sociale de MSF dans le monde et pour renforcer la voix de MSF dans la société canadienne.

Les employés et bénévoles de MSF, actuels et anciens, peuvent se joindre à la copropriété de MSF Canada en devenant membres de l’Association. Devenir membre de l’Association est un choix personnel ; cela implique notamment une réflexion par rapport au respect des principes de MSF Canada et comment l'organisation peut continuer à servir le mouvement international.

Gouvernance de MSF Canada

Les membres de l'association veillent à ce que la MSF reste fidèle à son objectif. Ils le font en élisant la majorité des membres du conseil d'administration, en approuvant les déclarations de responsabilité, en votant les motions et les recommandations et en débattant des questions d'actualité.
  • Conseil d'administration de MSF Canada
  • Documents de gouvernance
  • Assemblée générale annuelle
  • Motions et recommandations

Impliquez-vous dans l'Association

Il existe de nombreuses façons de faire l'expérience de la vie associative, que vous travailliez dans les projets de MSF ou que vous soyez de retour chez vous. En devenant membre de l'association, vous pouvez participer et contribuer aux discussions qui façonnent notre identité et nos stratégies.

• Rejoignez un comité ou un groupe de travail
  • Devenez coordinateur/rice régional ou coordinateur/rice du Bureau des conférenciers
  • Soutenez les Amis de MSF
  • Devenez bénévole au sein du réseau de soutien par les pairs